شهرستانی ها به خوبی در بخش تکنوازی گیتار نوازندگی کردند و ما در مقایسه با شرکت کنندگان تهرانی از آنها راضی تر بودیم. به گزارش روابط عمومی هشتمین جشنواره موسیقی جوان، امیر هوشنگی داور بخش کلاسیک هشتمین جشنواره موسیقی جوان شاخه نوازندگی ساز گیتار درباره داوری این بخش گفت:امسال میزان استقبال از بخش گیتار بسیار زیاد بود اما متاسفانه ما محدود به انتخاب 7 نفر برای مرحله نهایی بودیم. وی ادامه داد: یکی از نکات قابل توجه این جشنواره حضور نوازندگان گیتار از شهرستانهای بزرگ و کوچک همچون بانه ، گنبد کاووس ، اصفهان و … بود و این نشان از بالا رفتن استعدادها و انگیزه گرایش به نوازندگی گیتار کلاسیک در کشورمان است. این نوازنده گیتار افزود: ما در این جشنواره ، سطح داوری را بالا گرفتیم تا شرکت کنندگان در آینده بتوانند مشتاقانه جشنواره موسیقی جوان را جدی تر بگیرند. این عضو هیات داوری بخش نوازندگی گیتار اظهار داشت: این دوره روند بسیار خوب و برنامه ریزی شده ای را در پیش گرفته و بسیار منظم در حال برگزاری است. هوشنگی با اشاره به تفاوت سطح نوازندگی شرکت کنندگان تهرانی و شهرستانی گفت: با توجه به امکانات محدود و منابع شنیداری کم در شهرستانها انتظار ما از شرکت کنندگان تهرانی بیشتر بود اما عملا دیدیم که نوازندگان شهرستانی شرایط نوازندگی شان بهتر بود خصوصا رده سنی الف و ب که این خود جزء نقاط مثبت جشنواره است. داور بخش کلاسیک هشتمین جشنواره موسیقی جوان شاخه نوازندگی گیتار درباره نقش جشنواره در آینده هنری جوانان گفت : من خود از برندگان دوره های اول جشنواره موسیقی جوان بودم در آن سالها جشنواره جوان بخشی از جشنواره موسیقی فجر بود و اجرا در سالن رودکی و برخورد جدی مخاطبان و نیز برنده شدن در آن چنان تاثیری بر من داشت که باعث شد رشته تحصیلی ام را به موسیقی تغییر دهم و این هنر را به صورت جدی دنبال کنم. وی افزود: برگزاری این جشنواره قطعا می تواند تاثیری مثبت در ادامه دادن جدی راه شرکت کنندگان در عرصه موسیقی داشته باشد که بتوانند با کیفیت و انگیزه بیشتر این هنر را دنبال کنند. پدرام فلسفی دیگر داور این بخش نیز گفت: سطح شرکت کنندگان به نسبت خوب بود مخصوصا گروه سنی الف و ب اما متاسفانه نوازندگان گروه ج به نسبت کاری که برای انتخاب به دبیرخانه ارسال کرده بودند به مراتب افت داشتند. وی ادامه داد: جشنواره موسیقی جوان مسیر خوبی را برای رشته گیتار آغاز کرده و این مسئله برای آینده این ساز بسیار خوب خواهد بود. این نوازنده گیتار با اشاره به تفاوت نوازندگی شرکت کنندگان تهران و شهرستانها گفت: شهرستانی ها به خوبی نوازندگی کردند و ما در مقایسه با شرکت کنندگان تهرانی از آنها راضی تر بودیم. فسلفی افزود: برگزاری جشنواره موسیقی جوان به طور صد در صد می تواند ایجاد انگیزه کند و فرصتی را برای شناخت و دیده شدن نوازندگان با استعداد فراهم کند. داور بخش نوازندگی گیتار جشنواره موسیقی هشتم بیان داشت: من پیشنهاد می کنم در آینده در خلال برگزاری جشنواره کارگاههای آموزشی نیز دایر شود تا نوازندگان با هیات داوران ارتباط تنگاتنگ برقرار کنند و از نظر آموزشی بهره مند شوند. گلفام خیام دیگر داور بخش نوازندگی گیتار درباره داوری این جشنواره گفت:نکته ای که در این دوره از جشنواره موسیقی جوان برای من شگفت انگیز جلوه می کرد این بود که بسیاری از نوازندگان گیتار از مناطق دور دست مانند گنبد ، بانه و بسیاری نقاط دیگر به این جشنواره آمده بودند و بسیاری از آنها با وجود کمبود امکانات در مناطق محل سکونتشان از توانایی و استعداد جالب توجهی برخوردار بودند. وی ادامه داد: این مسئله باعث شد تا در حوزه گیتار کلاسیک استعدادهای بسیاری را در این دوره از جشنواره کشف کنیم. این نوازنده گیتار در مورد سطح آموزش شرکت کنندگان بیان داشت : سطح آموزش نوازندگان گروههای سنی الف و ب قابل قبول بود و اجرای بهتری را از آنها شاهد بودیم این در حالی است که در گروه سنی ج با وجود اینکه بسیاری از آنها شاید دانشجوی موسیقی بودند و امکانات بهتری نیز داشتند اما اجرای ضعیف تری را دیدیم که البته دلیل این موضوع را هنوز نمی دانیم. خیام افزود: از نظر من یکی از بی نظیرترین جشنواره های موسیقی کشور را شاهد بودیم که از نظم و ترتیب و زمان بندی مناسبی برخوردار بود.به گمان من مهمترین نقش جشنواره موسیقی جوان کشف استعدادهایی است که شاید هرگز امکان بروز و ظهور را پیدا نمی کردند و این جشنواره فرصتی است تا این طیف از استعدادهای کشورمان را شناسایی کنیم. هشتمین جشنواره موسیقی جوان تا 21 شهریور ماه در تالار رودکی و خانه هنرمندان ایران برگزار می شود