به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، نوید افقه عضو هیئت داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ساز تمبک گفت: حدود 110 نفر متقاضی شرکت در بخش نهایی ساز تمبک بودند و واقعا انتخاب از این تعداد برایمان کار سختی بود. سطح خوبی داشتند و انتخاب برای ما بسیار سخت بود و به نظرم می بایست ساز و کاری در نظر گرفته شود تا برای سازهایی که این همه استقبال می شوند تعداد بیشتری به مرحله نهایی راه پیدا کنند. این نوازنده تمبک در ادامه افزود: با توجه به آنچه ما از اجرای این بچه ها دیده ایم اکثرا خوب هستند و ما با شرایط سختی که در انتخاب ها داشتیم برگزیده نیز داریم. وی همچنین عنوان کرد: اتفاقی که می بایست مورد آسیب شناسی جدی قرار بگیرد این است که از تهران هیچ شرکت کننده ای در مرحله نهایی نداشتیم و این جای سئوال دارد و باید طی یک کار آماری به آسیب شناسی این موضوع پرداخته شود؛ شاید انگیزه ها در خارج از تهران زنده تر است و شاید مسائل دیگری اثرگذار باشد که فعلا نمی توان با قطعیت چیزی گفت. نوید افقه ادامه داد: اعضای هیئت داوران نیز تمام تلاش خود را انجام داده اند که بدون هیچ گونه غرض ورزی بهترین ها را شناسایی کنیم. این عضو هیئت داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ساز تمبک گفت: این اولین سالی است که ساز تمبک به جشنواره موسیقی جوان اضافه شده است و همیشه در دوره های اول پدیده ها و استعدادها شناسایی می شوند. باید ببینیم در دوره های سوم و چهارمی که ساز تمبک در جشنواره موسیقی جوان خواهد بود چه اتفاقی خواهد افتاد. این نوارنده تنبک همچنین گفت: در بسیاری از جشنواره هایی که خود من داور بود دیده ام که جشنواره ها از دوره سوم و چهارم به بعد با افت جدی مواجه می شوند. یکی از دلایل چنین اتفاقی هم این است که جذابیت شرکت در این جشنواره ها برای شرکت کننده آرام آرام از بین می رود. باید تلاش کنیم و ببینیم بچه های دیگری که می آیند باز هم می توانند این انرژی را دوباره تولید کنند. نوید افقه گفت: جشنواره موسیقی جوان بزرگترین اتفاق موسیقی کشورمان در حوزه آموزشی است. در واقع ویترین آموزشی مدرسین موسیقی است. از طرف دیگر این جشنواره دورنمای موسیقی کشورمان و نسل بعدی را نیز تا حدود نشان می دهد.