به گزارش روابط عمومي انجمن موسيقي ايران، پژمان حدادي عضو هيئت داوري نهمين جشنواره موسيقي جوان در بخش ساز تمبك در خصوص ارزيابي خود از اجراهاي اين دوره گفت: همه خوب ساز زدند ولي من از نوازندگان گروه سني«ج » انتظارم بيشتر بود مطمئنا نوازندگان بهتري در سطح كشور هستند و يكي از مواردي كه مرا خيلي متعجب كرده اين است كه چرا از تهران شركت كننده نداشتيم كه اين مسئله بايد دليل خاصي داشته باشد . وي ادامه داد: البته انتظار مي رود كه شركت كردن در چنين جشنواره اي از سوي همه شهرستانها صورت گيرد اما به طور كلي مي توانم بگويم كه حركتي كه بواسطه اين جشنواره اتفاق مي افتد و باعث ايجاد انگيزه مي شود خيلي خوب است. اين نوازنده با سابقه تنبك بيان داشت: به نظرم نوع برداشتي كه بچه ها از اين جشنواره مي كنند خيلي مهم است. اين رقابت به معناي اول ، دوم و سوم شدن نيست و اميدوارم اين مسئله را سرمشق كار حرفه اي شان قرار ندهند چون خيلي عوامل مختلفي دست به دست هم مي دهد كه نوازنده اي داراي مقام شود . صرفا اگر كسي انتخاب مي شود به خيلي عوامل ديگر و مطمئنا به توانايي اش مربوط مي شود اما اين نگاه اگر كسي قبول نشد به اين شكل نباشد كه نا اميد شود و از طرفي نوازنده اي كه مقام آورده نيز بخواهد راه زندگي و هنري اش را به گونه اي ديگر تغيير دهد.به طور كلي بايد سعي كنيم از اين مجموعه رقابت سالم بدست آورديم و به دنبال آن كار و تجربه كسب كنيم. حدادي با اشاره به نكات مثبت و منفي نوازندگان تنبك گفت: متاسفانه محتوا و ساده نوازي قرباني تكنيك شده كه البته اين قضيه فقط مختص تنبك نوازان نيست. بچه هاي نوازنده قبل از اينكه بخواهند اصول اوليه را كار كنند خيلي سريع مي خواهند نتيجه گيري كنند و به سرعت مي خواهند كار را به پيچيده گي برسانند. مطمئن باشند كه به پيچيده گي مي رسند ولي يادمان نرود در كنار هنر مقوله اي به نام سادگي هم وجود دارد و سادگي در عين حال مي تواند خيلي پيچيده و زيبا باشد ولي متاسفانه هم اكنون ذهن ها معطوف پيچيدگي نواختن و انجام كار حيرت آور است. اين عضو هيئت داوري نهمين جشنواره موسيقي جوان ادامه داد: اكثر نوازنده ها هر آنچه بلد هستند را دراجرايشان پياده مي كنند و اين درحالي است كه بايد شنونده را با حس و حال غافلگير كنيد نه اينكه متحيرش كنيد.با يك جمله ساده با يك برخورد موسيقايي ساده و عميق مي توانند اين حس را بوجود بياورند. اين نوازنده برجسته تنبك اظهار داشت: يكي ديگر از اشكالاتي اين است كه متاسفانه نوازندگان نسل جوان به دو نسل قبلشان گوش نمي كنند درواقع هم موسيقي كمتر گوش مي كنند وهم اينكه آشنايي با سبكها و روش هاي قديمي ندارند . و اين در حالي است كه بايد سبك قدما را دنبال و گوش كنند در صورتي كه اجراي نوازندگان نسل جوان بيشتر ايجاد يك همهمه است تا اينكه يك مطلب موسيقايي بزنند. حدادي در ادامه گفت: واقعا اين نوازندگان جوان احتياج دارند كه يك مقدار تعمق بيشتري داشته باشند درست است كه جوان هستند اما با اين همه شور جواني بايد اين نكته مهم را هم در نظر بگيرند كه مسائل اصولي هنر را كار كنند و خيلي ساده نوازي و همنوازي زيادي انجام دهند. وي افزود: متاسفانه اكثر نوازندگان تنبك خصوصا در اين جشنواره در همنوازي در مي مانند و اكثرا مطالبي كه اجرا مي كنند از نظر سرعت ،تمپو و نوانس و ديناميك هيچ ارتباطي با آن قطعه ندارد و كار خودشان را انجام مي دهند اگر چند پله به عقب بيايند و حوصله به خرج دهند و تمرين مي كنند كه ساده بنوازند و همنوازي كنند اين مشكل را برطرف خواهند كرد چرا همنوازي بخش بسيار بسيار مهم يك نوازنده تنبك است. حدادي با بيان اينكه به تجربه بيشتري در زمينه برگزاري جشنواره موسيقي جوان نياز داريم خاطر نشان كرد: به نظرم بايد يك مقدار هدفتمندتر باشد. من متعجب بودم چرا در اين دو سال ساز تنبك نبوده كه البته دليل نبودن اين ساز نداشتن رپرتوار براي آن بوده است در صورتي كه مي شود براي تنبك رپرتوار بوجود بياوريم چرا كه رديف تنبك وجود دارد اما بايد كنار هم چيده شود اما به خاطر اختلاف سليقه ها هيچ گاه اين اتفاق نيفتاده است. اين نوازنده برجسته تنبك در خاتمه گفت: بايد بعد از جشنواره شركت كنندگان را به حال خود رها نكرد و از آنها حمايتهايي همچون تشكيل گروههاي كوچك زير نظر اساتيد را صورت داد تا به اين وسيله موسيقي و نوازندگان به حيات خودشان ادامه دهند در نهايت اگر چنين نشود مايه سرخوردگي مي شود. به نظر من اگر برنامه مدوني اتفاق بيافتد يك برداشت بهتري خواهيم داشت البته قدمهاي جشنواره آهسته آهسته درحال طي شدن است كه اميدوارم اين اتفاق بيفتند.