به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، علی اکبر شکارچی عضو هیئت داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش کمانچه گفت: گروه«الف» بسیار برایم تحسین بر انگیز بود. وقتی می گویند ردیف پیچیده و غیر قابل هضم برای جوان ها است و به درد بزرگسالان می خورد ولی همانطور که همه شاهد بودند اجراهای این نوجوانان و جوانان واقعا پربار و غنی بود. این استاد کمانچه نوازی در ادامه افزود: مشخص است این شرکت کنندگان در بخش کمانچه نوازی نهمین جشنواره موسیقی جوان بسیار با شوق نوازندگی این ساز را یاد گرفته اند و از نظر ریتم و به لحاظ اجرا بسیار دقیق نواختند. این نشان می دهد که موسیقی ما این انعطاف پذیری را دارد که در سنین مختلف از آن استفاده ببرند نوازندگی و آهنگسازی و خلاقیت داشته باشند. وی همچنین عنوان کرد: دو گروه«ب» و «ج» به نسبت دوره های قبل که من شاهد آنها بودم به سمت درک ریتم و ردیف می روند و واقعا ردیف را می فهمند. به اهمیت ردیف پی برده و آن را با حس می زنند. می دانند ریتم هایی که در ردیف می آید تا چه حد می تواند اهمیت داشته باشد. این موضوع نشان می دهد که این نوازندگان جوان و نوجوان هم مربیان خوبی دارند و هم خودشان علاقه به این مطالب دارند. علی اکبر شکارچی ادامه داد: نکته مهمی که در این جشنواره دیدم این بود که سنوریته سازهای این جوانان به سمت سنوریته ساز استاد بهاری می رود. صدادهی خوشایند و مکث ها و سکوتهایی که در کار این بچه ها دیدم بسیار تحسین بر انگیز بود. همچنین استفاده از امکانات صوتی ساز کمانچه که در گذشته کمتر مورد توجه قرار می گرفته در بین این جوانان دیده می شود. همه اینها نشان دهنده این است که کمانچه نوازی به سمت اجراهای بهتر و خلاقیت بیشتر خو در مجموع آنچه در نهمین جشنواره موسیقی جوان دیدم هم در بخش قطعات ضربی و هم اجرای گوشه های مختلف ردیف حرکت رو به تعالی و رو به رشد و بالندگی در بخش نوازندگی ساز کمانچه را شاهد بودیم. جوان های ما خوشبختانه به قدری خوب بودند به ویژه در بخش«الف(گروه سنی 10 تا 14 سال)» واقعا از ته دل خوشحال بودم و باورم نمی شد چنین استعدادهایی می بینم.