امیرپدرام طاهریان، نوازنده و مدرس ویلن، در هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به عنوان داور این بخش حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به نقل از فارس، او درباره نقاط قوت و ضعف جشنواره گفت: جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته بسیار پیشرفت کرده است. همان اندازه که سطح بچه‌ها بالا بود سطح توقع داوران نیز از آنها بیشتر بود و سعی کردیم به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر باشیم.

 این نوازنده افزود: در بخش ویلن‌، گروه سنی الف بسیار خوب بودند و آینده بسیار خوبی می‌توانند داشته باشند و به همان نسبت در دوره‌های بعدی جشنواره گروه‌های ب و ج قوی‌تری خواهیم داشت. اگر جشنواره همین مسیر را ادامه دهند و روند آموزشی را جلو ببرد تا چند سال آینده به هدف اصلی جشنواره که همان کنکوری بودن است نزدیک‌تر می‌شود. الان هفدهمین سالی است که جشنواره برگزار می‌شود و طی این سال‌ها به هدفی که از پیش برایش تعیین شده نزدیک شده است. به نظرم این دوره نسبت به دوره‌های قبل بچه‌ها خیلی خوب بودند.

او درباره ماهیت برگزاری جشنواره و تأثیر آن در فضای آموزشی بیان کرد: کنکورها نه فقط در ایران بلکه در همه جای دنیا اهمیت دارند و مهم هستند. مثلاً کنکور پاگانینی در ایتالیا برگزار می‌شود و تمام سولیست‌های بزرگ دنیا تقریباً مدرکی از این کنکور دارند. کنکور یکی از ارکان جدانشدنی موسیقی است و نباید حذف شود. هرچقدر کنکورها قوی‌تر، بیشتر و به‌روزتر باشند سطح آموزش را به همان تناسب بالا می‌برند و انگیزه‌ای برای اجرا، یادگیری و ارائه وجود دارد. در مقوله هنر، ارائه یکی از ارکان اصلی کار است و اگر ارائه را حذف کنیم همان‌جا نقطه مرگ هنر را خواهیم داشت.

طاهریان در پایان گفت: یکی از نکات مهمِ ارائه، کنکورها، اجراها و کنسرت‌هاست که به یکدیگر متصل هستند. چند دوره قبل هم در جشنواره جوان حضور داشتم و به نظرم به نسبت در اجرا و ارائه پیشرفت خوبی داشته‌ایم و با یک تجربه بزرگ‌تری همراه شده‌ایم. باید سال آینده بسیار قوی‌تر از الان جلو رفت، چون بچه‌ها پیشرفت می‌کنند و باید به همان اندازه مدیریت و اجرا نیز پیشرفت کند.