به گزارش روابط عمومی جشنواره ملی موسیقی جوان، ملکی‌زاده که امسال برای اولین بار به عنوان داور با جشنواره همکاری دارد، شرکت‌کنندگان بخش نواحی را قابل توجه دانست وتاکید کرد: من سالهای قبل داور نبودم ولی دورادور در جریان داوری‌ها قرار داشتم. به نظرم امسال با افت کیفی شرکت‌کنندگان مواجه بودیم که البته دلیلش کاملا مشخص است.

این داور تصریح کرد؛ شیوع ویروس کرونا، جوانها و علاقمندان به موسیقی را کمی بی‌انگیزه کرده است. به هر صورت امسال از بهترین سال‌های جشنواره نبود اما مثل همیشه استعدادهای خوبی در جشنواره حضور داشتند.

ملکی‌زاده با اشاره به اینکه مخاطب جشنواره ملی موسیقی جوان عاشق هیجان، رقابت و حضور در صحنه است، گفت: همیشه اجرای روی صحنه رقابت را جذاب‌تر، سالم‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌کند و من امیدوارم خیلی زود امکان اجرای جشنواره به شکل قبل برقرار شود.

این داور موسیقی اضافه شدن بخش نواحی به جشنواره ملی موسیقی جوان را یکی از بهترین اتفاقات جشنواره دانست و گفت: جوانانی که به موسیقی و بخصوص موسیقی مقامی روی می‌آورند، سرمایه‌های کشور هستند. برخی از آنها از نقاط دور یا از شهرهای مرزی می‌آیند و کارشان فوق‌العاده است. اجراها درخشان و عالی در این دوره هم داشتیم که من واقعا لذت بردم.

ملکی‌زاده که سالها پیش به عنوان شرکت‌کننده در جشنواره موسیقی جوان حضور داشته، اظهار کرد؛ می‌دانم که شرکت در جشنواره برای جوانان و نوجوانان بسیار مهم و آموزنده است. آنها می‌توانند خودشان را بسنجند، با دیگر شرکت‌کنندگان و داوران آشنا شوند و چیزهای زیادی بیاموزند.

این استاد موسیقی آذری، شاگردانی داشته که در جشنواره ملی موسیقی جوان حضور داشته‌اند و تاکید می‌کند که بعد از جشنواره این جوانان در شهر تبریز شناخته شده‌اند و حالا با اشتیاق بیشتری یه کارشان ادامه می‌دهند.

ملکی‌زاده حمایت از استعدادها و برگزیده‌های جشنواره را ضروری دانست و افزود: من سعی می‌کنم با شرکت‌کنندگان ارتباط بگیرم، کارشان را دنبال کنم و مشاور بدهم. به نظرم لازم‌ است برگزارکنندگان جشنواره هم از شرکت‌کنندگان و بخصوص برگزیدگان حمایت کنند؛ نه صرفا حمایت مادی. همین که برای آنها کنسرتی تدارک دیده شود یا تسهیلاتی برایشان فراهم شود، بسیار امیدبخش خواهد بود.

 

گفتگو:آذر مهاجر