به گزارش روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان،کامبیز گنجه‌ای داور چندین دوره بخش تنبک جشنواره موسیقی جوان ،با مثبت ارزیابی کردن جشنواره گفت:جشنواره جوان در ردیف معدود جشنواره‌های موسیقایی است که توانسته دراین سال‌ها به‌مدد داشتن برنامه‌ریزی منسجم و بهره‌گیری از حضور هنرمندان باسابقه درحیطه داوری، گام‌های موثری در زمینه ارتقاء انگیزه هنرمندان جوان بردارد.براین اساس ، می‌توان کارنامه جشنواره موسیقی جوان را مطلوب و قابل‌قبول ارزیابی کرد. چرا که چنین جشنواره‌ای توانسته بستر مناسب و سالمی را درجهت تجربه‌آزمایی هنرمندان جوان فراهم کند.

وی در خصوص ارزیابی خود از شرکت کنندگان بخش تنبک گفت: هرسال شاهد رشد و رویش جوانان مستعدی از بطن جشنواره موسیقی جوان هستیم. کما این‌که هنرمندان جوان در بخش‌های مختلف جشنواره توانسته‌اند به شایستگی‌های زیادی دست یابند. منتهی مسئله این است که هنرمندان جوان برای تداوم فعالیت خود در عرصه موسیقی نیازمند دراختیار داشتن خوراک باکیفیت هستند. من به‌عنوان نوازنده و مدرس طی این سال‌ها، تلاش کرده‌ام هرآنچه در توان دارم را به شاگردانم انتقال دهم و اطمینان دارم، دیگر استادان درهرکدام از شاخه‌های دیگر هم به همین ترتیب تلاش می‌کنند تا آموزه های مفید خود را به جوانان انتقال دهند.

این نوازنده تنبک اظهار داشت:هنرمند به‌تنهایی نمی‌تواند دراین زمینه پیش رود. آنچه مسلم است این‌که سیاست‌گزاران فرهنگی باید با در اختیار قرار دادن بودجه و سایر امکانات در ارتقاء سطح کیفی موسیقی جامعه قدم بردارند. به هرحال، آینده موسیقی کشور باید به دست جوانانی که از درون جشنواره ها معرفی و شناسایی میشوند، ادامه پیدا می کند.

کامبیز گنجه ای ضمن قدردانی از برگزار کنندگان جشنواره موسیقی جوان یادآور شد: آقای هومان اسعدی دبیر جشنواره که طی دوره‌های مختلف جشنواره، بار سنگینی را به دوش گرفته و تا جایی که در توان داشته است توانسته جشنواره به بهترین شکل برگزار کند.

این عضو هیات داوران جشنواره موسیقی جوان درپاسخ به این سوال که جشنواره‌ها چقدر می‌توانند در فراهم کردن زمینه اشتغال برای برگزیدگان هر دوره نقش داشته باشند، تصریح کرد: هرکدام از جوانانی که در جشنواره‌ها مانند جشنواره موسیقی جوان حضور می‌یابند، دلشان می‌خواهد بعداز گذراندن دوره‌های تخصصی، وارد بازار کار شوند. این مسئله هم برای جوانان از طریق ورود به ارکسترها میسر می‌شود. امیدوارم دولت بتواند با حمایت بیشتر از نسل جوان در جشنواره‌هایی نظیر موسیقی جوان به فراهم کردن زمینه اشتغال آنها کمک کند. بنابراین، تصورمی‌کنم بهترین جایزه‌ای که می‌توان برای برگزیدگان جشنواره درنظر گرفت، فراهم کردن زمینه اشتغال‌زایی برای آنها باشد.

گنجه‌ای با اشاره به دیگر مولفه‌های جشنواره موسیقی جوان نیز گفت: مهم‌ترین ویژگی یک جشنواره استمرار آن در برگزاری  مداوم است و خوشبختانه جشنواره موسیقی جوان توانسته با داشتن چنین شاخصه‌ای، هرسال قوی‌تر از سال  گذشته در مسیر حفظ و احیاء موسیقی اصیل ایرانی نقش داشته باشد. درحال‌حاضر، بیشترین فشار کاری بر روی شانه‌های دبیر جشنواره است، ولی آقای اسعدی دراین سال‌ها باوجود مشکلات و موانع، هم‌چنان به اهدافی که برای جشنواره دارد به فعالیت خود ادامه داده است. ضمن این‌که، ترکیب هیات داوران زبده و کاربلد جشنواره موسیقی جوان هم طی این سال‌ها از نقاط قوت جشنواره بوده است.

این هنرمند باسابقه اضافه کرد: یکی از کارهایی که می‌تواند در جشنواره‌هایی مثل جشنواره موسیقی جوان صورت بگیرد این است که هنرمندان جوان با پیشینه و زندگی‌نامه هنرمندان پیشکسوت آشنا شوند. چرا که دیده می‌شود دراغلب مواقع،جوانان به نواختن یک ساز مشغول هستند، اما نسبت به پیشینه نوازندگان بزرگ سازها آشنایی چندانی ندارند.

داور بخش تنبک پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با اشاره به این‌که اغلب آثاری که در حال‌حاضر از رادیو وتلویزیون پخش می‌شود در قالب موسیقی پاپ است، گفت: تمام ژانرهای موسیقی قابل احترام هستند. اما جا دارد رسانه‌های رسمی به معرفی موسیقی اصیل ایرانی اهمیت بیشتری بدهند. مسلما وقتی رادیو و تلویزیون به آن شکلی که باید به موسیقی اصیل ایرانی اهمیتی نمی‌دهند، مردم هم شناخت و آگاهی چندانی نسبت به این موسیقی پیدا نمی‌کنند. آنچه مسلم است این‌که موسیقی اصیل ایرانی همواره از پیشینه‌ای طولانی و پرقدمت برخوردار بوده است.اما  نیازمند حمایت است. درعین‌حال براین باورم، تمام ژانرهای موسیقی قابل‌احترام هستند و نباید به‌بهای حذف و کنارگذاشتن یک گونه از موسیقی، به گونه دیگر بها و امکانات بیشتری داده شود.