جابر اطاعتی که بعنوان هیئت داوران بخش موسیقی آذربایجان در این دوره از جشنواره حضور دارد، در ارزیابی اجرا ها عنوان کرد:
از این که شاهد اجراهای بسیار خوبی در جشنواره بودم بسیار خوشحالم؛ عده زیادی از شرکت کنندگان دوره قبل نیز امسال با پیشرفت چشمگیری در جشنواره حاضر شده اند و از لحاظ کیفی ارتقا پیدا کرده بودند و هنرمندان جوانان ما با توجه به سن شان حرفه ای تر شده اند و بسی خرسندم از این که جشنواره ها همچنان در حال برگزاری هستند و من امیدوارم بتوانیم، هنر قوی مثل موسیقی که عنصر بسیار تاثیرگذار فرهنگی است را ارتقا دهیم.
این هنرمند در خصوص نقاط ضعف و قوت هنرمندان جوان نیز تصریح کرد:
از نظر اجرای آثار نقطه ضعف وجود نداشت و همه شرکت کنندگان با پشتکار و تلاش فراوان در این بخش حضور داشتند و جشنواره به خوبی برگزار شد.
من فکر می کنم در شروع جشنواره باید تبلیغات بیشتر و موثرتری صورت بگیرد چرا که در بسیاری از شهرستان ها به خصوص در آذربایجان موسیقی جایگاه ویژه ای دارد و جوانان مستعد و پرشوری را داریم اما استقبال این هنرمندان به دلیل مسایل مختلفی از جمله اطلاع رسانی نامناسب چشمگیر نیست.
بهتر است تبلیغات از طریق رسانه های جمعی انجام شود و امیدوارم سال آینده این مهم محقق شود.
جابر اطاعتی همچنین در خصوص نقش انجمن موسیقی ایر ان در برگزاری جشنواره ملی موسیقی جوان را بسیار مهم دانست و افزود:
انجمن موسیقی نقش بسیار پر اهمیتی در برگزاری این جشنواره دارد و تمام مسئولیت ها به عهده انجمن است و دست اندرکارانش نسبت به وظایف خود بسیار متعهدانه عمل می کنند.
او همچنین در خصوص نقش اجرای صحنه ای در پیشرفت موزیسین های جوان نیز گفت:
این بخش برای نوازندگان ما بسیارحائز اهمیت است. نوازندگان ما باید اجرای صحنه ای را تجربه کنند تا به خود باوری، تسلط و اعتماد به نفس برسند.
من سال گذشته هم به مسئولان پیشنهاد دادم چرا که ما ارکسترهای زیادی داریم وخیلی خوب خواهد شد اگر هر از چند گاهی از هنرمندان و نفرات برتر این جشنواره در این ارکسترها استفاده شود و من معتقدم این اقدام در روحیه و آینده این هنرمندان نقش بسزایی خواهد داشت.