به گزارش روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، استاد موسیقی سواحل جنوبی کشورمان از روی آوردن جوانان و نوجوانان به موسیقی محلی خودشان ابراز خرسندی کرد.

علی رادمهر گفت: وقتی دیدم که شرکت‌کنندگان‌ به دنبال سازهای اصیل و مقامی خودشان هستند و اینقدر آن را جدی گرفته‌اند، واقعا خوشحال شدم.

او افزود: امسال حداقل ۲۰ نفر با سازهای بوشهر مثل نی‌انبان در جشنواره حضور داشتند و حداقل ۵ یا ۶ نفر هم از هرمزگان.

این استاد موسیقی نواحی، استقبال جوانان از موسیقی بومی را مایه خرسندی برشمرد و گفت: بدون شک جشنواره ملی موسیقی جوان در این شور و استقبال  نقش بسزایی داشته است  و تردید ندارم همه آنهایی که کارشان در جشنواره مورد توجه قرار گرفته باشد، سال آینده با قدرت بیشتری ظاهر خواهند شد و عشقی که در دل جوانها نسبت به موسیقی اقلیم‌شان جوانه زده، هرگز از بین نخواهد رفت و انواع موسیقی غربی هم این عشق و علاقه را از بین نخواهد برد.

رادمهر تاکید کدد: موسیقی نواحی ریشه در قومیت این جوان‌ها دارد، اصالت آنهاست و شک نکنید که برای اشاعه این سازها تلاش خواهند کرد.

این داور به چند نمونه از اجراهای جشنواره اشاره کرد و گفت: برخی اجراها به قدری با احساس، شیرین، دلنشین بودند که به شدت روی من تاثیر گذاشتند.

رادمهر معتقد است که اگر تبلیغات گسترده بود و امکانات در اختیار همه بود، علاقمندان بیشتری بخصوص از روستاها می‌توانستند در جشنواره شرکت کنند. او در این باره گفت: همین حالا هزاران نفر در جشنواره شرکت کرده‌اند و حتما نواقص یا مشکلاتی در جشنواره وجود دارد اما در مقایسه با دستاوردهای جشنواره و تاثیرات آن به قدری ناچیز است که به چشم نمی‌آید.

این نوازنده بوشهری اضافه کرد: من برای اولین بار داور جشنواره بودم و ممکن است سالهای بعد نباشم اما همین که جشنواره دارد چنین حرکت بزرگی انجام می‌دهد از نظر من قابل تحسین است و می‌دانم انتخاب و ارزیابی آثار، امورات اجرایی جشنواره بسیار دشوار است اما امیدوارم جشنواره همیشه تداوم داشته باشد.

 

داوری مرحله نهایی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در حال برگزاری است.

 

گفتگو: آذر مهاجر