به گزارش روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، با اتمام مهلت فراخوان جشنواره پانزدهم و پس از بررسی‌های صورت گرفته، 2500 نوازنده وخواننده  آثارشان را در پنج بخش«موسیقی دستگاهی»،«موسیقی کلاسیک»،«موسیقی نواحی»،«آفرینش در تکنوازی»و «آهنگسازی» به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که بیشترین تعداد در قیاس با دوره‌های قبل است.

جشنوار پانزدهم ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی و مشارکت گستردۀ استادان موسیقی کشور به صورت مجازی و در چهار بخش «موسیقی دستگاهی ایران»، «موسیقی کلاسیک»، «موسیقی نواحی ایران» و «آهنگسازی» برگزار می‌شود.

در این دوره در بخش موسیقی دستگاهی 1120 خواننده و نوازنده،دربخش موسیقی کلاسیک 410 نوازنده،در بخش موسیقی نواحی 770 نوازنده و خواننده، در بخش آفرینش در تکنوازی 60 نوازنده و در بخش آهنگسازی 100 آهنگساز شرکت کرده اند.

در بخش «موسیقی دستگاهی ایران» خوانندگان و نوازندگان سازهای تار، تنبک، دف، سنتور، سه‌تار، عود، قانون، کمانچه، نی؛ در بخش «موسیقی کلاسیک» نوازندگان سازهای اُبوا، پیانو، ترومبون، ترومپت، فلوت، کلارینت، کنترباس، گیتار، ویلن، ویلنسل، ویولا، هورن؛ و در بخش «موسیقی نواحی ایران» خوانندگان و نوازندگان سازهای زهی، بادی و کوبه‌ای از مناطق مختلف کشور به رقابت خواهند پرداخت.

پانزدهمین جشنواره ملی در قالب سه گروه سنی «الف»، 15 تا 18 سال، (متولدین سال‌های 1382 تا 1385)، گروه سنی«ب»، 19 تا 23 سال، (متولدین سال‌های 1377 تا 1381) و گروه سنی «ج»، 24 تا 29 سال، (متولدین سال‌های 1371 تا 1376) برگزار می‌شود.

داوری آثاررسیده از نیمه شهریورماه با حضور اساتید برجسته موسیقی ایران در قالب هیات داوران،بررسی و  ارزیابی می شوند وبا پایان داوری ،اسامی منتخبین از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام خواهد  شد.

با توجه به شیوع بیماری کرونا پانزدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان همانند سال گذشته به صورت مجازی برگزار می‌شود.

هرگونه تغییر احتمالی در روند برگزاری جشنواره از سوی روابط عمومی، سایت رسمی جشنواره به نشانی nfym.ir و صفحه رسمی اینستاگرام جشنوارهnfym.iran  اعلام خواهد شد.

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پاییز امسال به دبیری هومان اسعدی و مشارکت گسترده استادان موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌‌شود.