به گزارش روابط عمومی سیزدهمین جشنواره موسیقی جوان، تالار وحدت و رودکی در این روز از نوازندگان گیتار و سازهای بادی در سه رده سنی الف، ب و ج میزبانی کرد و نفرات راه یافته به مرحله نهایی مقابل هیأت داوران قرار گرفتند. در این روز سیمون آیوازیان، مهرداد پاکباز و علیرضا تفقدی هیأت داوران ساز گیتار و مجید سینکی، آذین موحد و فیروزه نوائی (فلوت) و جاوید مجلسی و اکبر محمدی (کلارینت، ابوا، هورن، ترومبون و ترومپت) اعضای هیأت داوران سازهای بادی را تشکیل می دادند.

بر اساس این گزارش، بخش نخست بیست و چهارمین روز جشنواره موسیقی جوان به ساز گیتار در رده های سنی ج و ب اختصاص داشت و این بخش با توجه به برگزاری نشست همگرایی دولت و پدیدآوردنگان آثار فرهنگی و هنری «گام نخست» با حضور وزرای رفاه و فرهنگ و ارشا د اسلامی در تالار رودکی، در تاریخ وحدت برگزار شد. در ابتدا عطاء رستگار از رده سنی ج به روی صحنه حاضر شد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او، زهرا اسمعیلی فر، زهرا قیاسی نوعی، فیروزه علویان مهر، محمود محب زاده، اشکان احمدی، محمد نوبخت و سیدمحمدرضا سیدی به نوبت مقایبل هیات داوران قرار گرفتند و قطعات خود را اجرا کردند.

پس از استراحتی کوتاه، نوبت به رده سنی ب رسید. سیاوش کشاورزی، پوریا رجبی، نیلوفر صالحان، رهام صابری، سینا محمدی و میلاد عصاری نفراتی بودند که از این رده سنی به روی صحنه حاضر شدند و به گیتارنوازی پرداختند.

بخش دوم اجراهای روز بیست و چهارم جشنواره که در تالار رودکی برگزار شد، به نوازندگان گیتار رده سنی الف اختصاص داشت و این رده سنی به دو بخش الف 1 و الف 2 تقسیم شده بودند. در ابتدا هستی بیرقی از رده سنی الف 1 به روی صحنه حاضر شد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او، مانی شیرین، سوگند همدانیان و الهه پشت دار از این رده سنی به نوبت مقابل هیأت داوران قرار گرفتند و قطعات خود را اجرا کردند.

پس از استراحتی کوتاه، نوبت به رده سنی الف 2 رسید. مبینا یوسفی قرائی، ثنا حاتمی، سپهر فرندی، مهدی پرکاری، یاس گل شریفیان، ترانه خسروجردی، امیرماهان معصومی و ماردین نیچی نفراتی بودند که از این رده سنی به روی صحنه حاضر شدند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

 

بخش سوم و پایانی روز بیست و چهارم جشنواره، به سازهای بادی اختصاص داشت و در ابتدا در بخش ساز فلوت پانته آ یکتا فرید از رده سنی الف به روی صحنه حاضر شد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او، ساغر بهادرانی، سروین سیدآقایزدی، آرمین حسن زاده و سعید آوار از این رده سنی و فرید شاهسار، گلبرگ گیوقصاب و نیوشا شاکری از رده سنی ب به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

پس از استراحتی کوتاه، نوبت به ساز کلارینت رسید. فریماه خرمی، رها رضایی و محمدرضا محمدوند از رده سنی الف، وحید ولی نژاد از رده سنی ب و علی یوسف زنجانی فرد از رده سنی ج نفراتی بودند که مقابل هیات داوران قرار گرفتند و به کلارینت نوازی پرداختند.

در بخش ساز ابوا، مهشاد نادعلیان از رده سنی ب تنها شرکت کننده این بخش بود. همچنین در بخش ساز هورن بهار اکبری از رده سنی الف و مونا بامشاد از رده سنی ب دو شرکت کننده این بخش بودند.

در بخش ساز ترومبون، سینا قربانی از رده سنی ب تنها شرکت کننده این بخش بود. همچنین در بخش ساز ترومپت نیز ریحانه عددیان نیشابوری از رده سنی الف و حمید طوماری از رده سنی ب به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

علی محمدی و مهرنوش نقیبی در ساز گیتار غائبان بیست و چهارمین روز جشنواره ملی موسیقی جوان بودند.

آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، روز سه شنبه پنجم شهریورماه از ساعت 18 در تالار وحدت برگزار می شود.