سیامک آقایی: شرکت کنندگان به جهت تنوع و گوناگونی تدریس، در جزییات متفاوت هستند.
در آستانه شروع دوازدهمین جشنواره موسيقی جوان، داوران هر بخش به ارزیابی آثار ارسال شده می پردازند تا از میان آن ها برگزیدگانی را برای رقابت در این جشنواره انتخاب کنند. سیامک آقایی نيز به عنوان یکی از داوران بخش ساز سنتور جشنواره از کم و کیف این آثار به روابط عمومی توضیحاتی ارائه کرد: […]
در آستانه شروع دوازدهمین جشنواره موسيقی جوان، داوران هر بخش به ارزیابی آثار ارسال شده می پردازند تا از میان آن ها برگزیدگانی را برای رقابت در این جشنواره انتخاب کنند. سیامک آقایی نيز به عنوان یکی از داوران بخش ساز سنتور جشنواره از کم و کیف این آثار به روابط عمومی توضیحاتی ارائه کرد:
سیامک آقایی آثار را چنین ارزیابی نمود: نباید انتظار داشته باشیم هر سال شاهد تغییر چشم گیری باشیم. به طور معمول شرکت کنندگانی که سطح خوبی دارند و در سال های گذشته شرکت کرده اند، سال بعد نیز شرکت می کنند. قانونی مبنی بر منع این کار وجود ندارد.
او به نقاط ضعف عمومی بین هنرجویان اشاره نمود: در بحث ردیف و زمان بندی ها ضعف وجود دارد. نواختن ریز را که در شرکت کنندگان نگاه می کردم به جهت تنوع و گوناگونی تدریس، در جزییات متفاوت هستند اما نکته اصلی نحوه به دست گیری مضراب بود. این اشکالی است که بيشترین فاصله را با معیار های اصلی دارد.
این داور در خصوص جشنواره موسیقی جوان گفت:
این جشنواره بستری را فراهم آورده که هنرجویان که در شهر های مختلف و سبک های مختلف فعالیت می کنند طی یک وحدت، سنجيده شوند. این سنجش شامل ردیف و قطعات می شود. بحث آموزش سنتور در موسیقی ایرانی تنوع سبک زیادی دارد و نگاه ها به آن متفاوت است.در اين جشنواره به خصوص برای افرادی که سن پایین تری دارند فضايی فراهم شده که احساس کنند دیده می شوند و تلاش کنند کیفیت کار را بالا ببرند. حدود 4-5 درصد از آثار نظر داوران را جلب می کند. از 120 نفر حدود 7 الی 10 نفر در نهايت برگزیده می شوند.