هفدهمین جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان با مشارکت گسترده‌ی استادان برجسته‌ی موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، هفدهمین جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان در چهار بخش اصلی؛ “موسیقی دستگاهی ایران” ، “موسیقی نواحی” ، “موسیقی کلاسیک” ، ” آهنگسازی” و یک بخش ویژه؛ “شناخت و حفظ ردیف” با مشارکت گسترده‌ی استادان برجسته‌ی موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار خواهد شد.

این جشنواره برای سه گروه سنی «الف» ۱۵ تا ۱۸ سال: متولدین سا‌ل‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷، «ب» ۱۹ تا ۲۳ سال: متولدین سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳ و «ج» ۲۴ تا ۲۹ سال: متولدین سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۸ طراحی شده است؛ متقاضیانی که سن آنها از ۱۵ سال کمتر است، در صورت آمادگی و تمایل، می‌توانند آثار خود را برای بررسی در گروه «الف» ارسال کنند.

برای شرکت در جشنواره ارسال اجرای رپرتوارِ مشخص شده برای هر بخش به صورت ضبط ویدئویی و در موعد مقرر (از یکم تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) از طریق سامانه‌ی «بامک» به دبیرخانه‌ی جشنواره ملاک قرار می‌گیرد. پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسالی، توسط هیئت‌های داوران، در صورت لزوم، از پذیرفته‌شدگان برای شرکت در مرحله‌ی نهایی دعوت به عمل خواهد آمد.

بخش موسیقی نواحی ایران، آهنگسازی، پیانو (ایرانی) و ویلن (ایرانی) با تعیین رپرتوارهای تفکیکی به صورت تک‌مرحله‌ای و بخش موسیقی کلاسیک و دستگاهی به صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌شود.

گفتنی است در دوره‌ی شانزدهم بنا به تقاضاهای مکرر استادان و شرکت‌کنندگان در جشنوار‌ه‌ی ملی موسیقی جوان ویلن و پیانو ایرانی به مجموعه‌ی سازها اضافه گردید.

در جشنواره‌ی هفدهم نیز ساز ریکوردر هم به دلیل گستره‌ی نوازندگان و ورود این ساز به سیستم‌های آموزشی اضافه گردید.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به متن کامل فراخوان (فایل پی‌دی‌اف زیر) در سایت انجمن موسیقی ایران به آدرس www.nay.ir و سایت جشنواره ملی موسیقی جوان به آدرس www.nfym.ir مراجعه کنند.

دریافت متن فراخوان