كيفيت نوازندگي ساز كلارينت و ابوا بالا رفته است
اكبر محمدي عضو هيات انتخاب و داوري نهمين جشنواره موسيقي جوان در گفتگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني موسيقي ايران (ناي) در خصوص داوري مرحله اول آثار رسيده به اين دوره از جشنواره گفت: خوشبختانه كيفيت آثار نسبت به سال گذشته بالا رفته و مي توان به اين رويه اميدوارتر بود . درست است كه […]
اكبر محمدي عضو هيات انتخاب و داوري نهمين جشنواره موسيقي جوان در گفتگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني موسيقي ايران (ناي) در خصوص داوري مرحله اول آثار رسيده به اين دوره از جشنواره گفت: خوشبختانه كيفيت آثار نسبت به سال گذشته بالا رفته و مي توان به اين رويه اميدوارتر بود . درست است كه ميزان شركت كنندگان در نوازندگي كلارينت و ابوا نسبت به ديگر سازها كمتر است اما كيفيت كارشان خوب بود. حال بايد شيوه اجراي صحنه شان را در ايام جشنواره سنجيد. وي درباره قياس سطح نوازندگي شركت كنندگان تهراني و شهرستاني افزود: متاسفانه در اين دوره شركت كننده ساز كلارينت و ابوا از شهرستانها نداشتيم چرا كه نوازندگان اين ساز يا بايد تحصيلات آكادميك داشته باشند يا حداقل زير نظر استادان خوب اين سازها آموزش ببينيد اما از آنجايي كه تمامي امكانات در تهران متمركز شده در شهرستانها نوازندگان بسيار كمي وجود دارند كه اين تعداد نيز از حضور استاداني در تهران بهره مند شده اند. اين نوازنده پيشكسوت كلارينت ادامه داد: سال گذشته ميزان شركت كنندگان در بخش سازهاي كلارينت و ابوا به حد نصاب نرسيد و شوراي سياستگذاري فقط به منظور تشويق نوازندگان شركت كننده براي آنها اجراهايي را خارج از فضاي رقابتي در نظر گرفتند ولي خوشبختانه امسال شاهد استقبال از اين دو ساز ميان جوانان بوديم به طوري كه شركت كنندگان اين سازها نيز به بخش رقابتي راه يافته اند. اين عضو هيات انتخاب و داوري نهمين جشنواره موسيقي جوان ضمن ابراز رضايت مندي از روند برگزاري اين جشنواره گفت: من به طور كلي راضي ام چرا كه فضاي جذابي براي نوجوانان و جوانان بواسطه اين جشنواره ايجاد شده است اما بايستي ديد كه موسيقي كلاسيك در ميسر طولاني خودش چه قدر بر جوانها تاثير مي گذارد چرا كه در شرايط كنوني تاثيرگذاري روي جوانان سخت شده است. نهمین جشنواره موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی 9 تا 20 شهریور در سالن رودکی و تالار وحدت برگزار می شود