در سومین روز جشنوارۀ ملی موسیقی نوازندگان ساز سنتور در سه ردۀ سنی روی صحنه آمدند و در حضور هیئت داوران متشکل از استادان مجید کیانی، مینا افتاده، رضا شفیعیان به رقابت با یکدیگر پرداختند.

 

به گزارش روابط عمومی یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، مینا افتاده، نوازنده و مدرس سنتور و دیگر عضو هیئت داوران بخش سنتورِ یازدهمین جشنوارۀ موسیقی جوان دربارۀ ارزیابی خود از اجراها گفت: برخلاف آنچه در سال‌های گذشته با آن مواجه بودیم امسال هنرجوهای شهرستان‌ها رشد بیشتری داشته و گویی از آموزش صحیح برخوردارند. اکثر بچه‌ها توانستند خود را بیشتر به راه درست آموزش نزدیک کنند، اما نیاز به تمرین مداوم دارند.

وی افزود: به دلیل تعداد بالای شرکت‌کننده‌ها در این ساز سختگیری‌هایی در داوری وجود دارد تا بتوانیم بهترین خروجی را از آن داشته باشیم.

او در مورد برگزاری جشنوارۀ ملی موسیقی جوان گفت: جشنوارۀ ملی موسیقی جوان راه را برای بچه‌ها و حتی خانواده‌ها باز کرده است و به آنها کمک کرده است وارد مسیر درست شوند. ایدۀ بسیار خوبی است و اگر به همین ترتیب پیش برود اتفاقات خوبی در موسیقی خواهد افتاد، چرا که یک رویداد آینده‌ساز است.

 

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی، با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت انجمن موسیقی ایران، از 8 الی 26 شهریور ماه سال جاری در تالار رودکی، و مراسم اختتامیه نیز در 27 شهریور ماه در تالار وحدت، برگزار خواهد شد.