به گزارش روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، فرج علیپور نوازنده کمانچه و داور بخش نواحی جشنواره پانزدهم با بیان اینکه جشنواره نقش تاثیرگذاری در کشف استعدادهای جوان در منطقه لرستان داشته،گفت: برگزاری جشنواره موسیقی جوان برروند کار جوانان تاثیر خوبی داشته به طوری که جشنواره ای در لرستان برگزار می‌شود که بواسطه شور و اشتیاقی که جشنواره جوان ایجاد کرده حضور حداکثری نوجوانان وجوانان را در آن شاهدیم.

وی با اشاره به حضور پررنگ دختران در جشنواره موسیقی جوان افزود: طی دوره های اخیر دختران نوازنده خیلی خوب رشد و پیشرفت کردند و همپای پسران حائز رتبه شدند که من به شخصه از خانواده ‌هایشان ممنون هستم که اجازه می‌دهند بچه‌هایشان موسیقی کار کنند.

این نوازنده برجسته کمانچه در خصوص توجه نسل جوان به موسیقی اجدادی‌شان اظهار داشت:در گذشته سرنا نوازان افراد سن بالا بودند اما هم اکنون خیلی نوازنده سرنا حتی در رده سنی جوانان داریم که به نواختن این ساز علاقمند شدند و آن هم بواسطه دیده شدن استادانی چون شاه میرزا مرادی و دیگران است و یا وقتی می بینند من و سایر همکاران عزیز و استادان دیگر در صحنه‌ هستند ، تشویق می‌شوند. در حال حاضر جوانانی داریم که کمانچه می‌نوازند و موسیقی سنتی و موسیقی پاپ کار می‌کنند ولی کار اصلیشان همان موسیقی نواحی خودمان است که هروقت بخواهند عرض اندام ‌کنند با موسیقی محلی خودمان این کار را انجام می‌دهند.

داور بخش موسیقی نواحی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان درباره نقش جشنواره در معرفی این ژانر از موسیقی در سطح جامعه گفت: دو سال است که بواسطه شرایط کرونا شرکت کنندگان امکان اجرا ندارند اما امید داریم سال آینده با یک برنامه‌ریزی  شرکت کنندگان بتوانند همدیگر را از نزدیک ببینند چرا که این مراوده به نوازندگی و تکنیکشان کمک بسزایی میکند.

 

فرج علیپور با اشاره به پیشرفت چشمگیر جشنواره جوان طی سالهای اخیر در خصوص سطح کیفی آثار شرکت کنندگان گفت:

خیلی عالی بودند و همه خوب کار کردند مخصوصا چند نوازنده در رده سنی الف که واقعا از اجرایشان حیرت کردم.

وی ادامه داد:ما سال‌هاست که  زحمت می‌کشیم اما مسئولین هیچ کاری نکردند و نمی‌کنند. در همین جشنواره جوان چه حمایتی کردند؟ جوایز انقدر کم است .آخر این چه چیزی است؟ اصلاً این‌ را ندهند ، یک شاخه گل بدهند خیلی بهتر است.

علیپور با اشاره به بازخوردهای حمایتی از برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان گفت:مسئولین می‌توانند با برنامه ریزی این نوازندگان و خوانندگان با استعداد را در هر منطقه دور هم جمع کنند ؛ مکانی برای تمرین و اجرا در اختیارشان بگذارند تا آنها به ادامه کار تشویق شوند و سطحشان بالاتر برود و یا اینکه آثار آنها را  ضبط کنند و به صدا و سیما برای پخش دهند همین مسئله تاثیر بسزایی در شکل گیری آینده شغلی آنها دارد.