به گزارش روابط عمومی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، تالار رودکی در این روز از نوازندگان سازهای ویولن و ویولا در سه رده سنی الف، ب و ج میزبانی کرد و نفرات راه یافته به مرحله نهایی مقابل هیأت داورانی متشکل از ستاره بهشتی، سیاوش ظهیرالدینی، ایمان فخر، مرجان قنبری مهر، پیام گرایلی و ابراهیم لطفی قرار گرفتند و به اجرای قطعات خود پرداختند

بر اساس این گزارش، جشنواره در بخش نخست کار خود را با نوازندگان ویولن رده های سنی الف و ب آغاز کرد و در ابتدا محمدرضا بهرامی از رده سنی الف به روی صحنه حاضر شد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او، فراز مجدیان فر، دنیا مرادی، نامی نظر، هدیه حبیبی مقدم، امیرعلی حاجی فتحعلی، فهیمه ریحانی گلنگشی، سیدحسن ملکی ضیابری و آرمان نیک پور طهرانی از این رده سنی به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

پس از استراحتی کوتاه، نوبت به رده سنی ب رسید. آناهیتا خانزاده، آریان امیری فر، سیده پرستو حیدری نژاد، فرناز دارویی و سارا نادری نفراتی بودند که از این رده سنی به نوبت مقابل هیأت داوران قرار گرفتند و به ویولن نوازی پرداختند.
بخش دوم روز بیست و سوم جشنواره، به نوازندگان ویولن رده سنی ج اختصاص داشت و در ابتدا علیرضا خلج اسمعیلی به روی صحنه قرار گرفت و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او، حمیدرضا ساعتچی، مهدی قدیمی، بهار فلسفی، شکیبا خسروی و صدف حقی نفراتی بودند که از این رده سنی به نوبت به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

بخش سوم و پایانی روز بیست و سوم جشنواره، به نوازندگان ساز ویولا اختصاص داشت و در ابتدا حمیدرضا جمشیدبیگ از رده سنی الف به روی صحنه حاضر شد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او ایلیا علیزاده نیز از این رده سنی، پرهام گنبری میلانی از رده سنی ب و صدف حسینی نقیبی، پگاه موسی زاده فاضلی و روزبه حجت پناه از رده سنی ج به نوبت مقابل هیات داوران قرار گرفتند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

محمد اله یاری فومنی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در روز نخست بخش موسیقی کلاسک سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به تماشای اجراهای این بخش نشست.

ارغوان گیوقصاب از تهران تنها غایب روز بیست و سوم جشنواره موسیقی جوان بود.

آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، روز سه شنبه پنجم شهریورماه از ساعت 18 در تالار وحدت برگزار می شود.