اردشیر کامکار: کمانچهنوازی در ایران در مسیر پیشرفت است
اردشیر کامکار به عنوان یکی از داوران بخش کمانچه، دربارۀ کم و کیف اجرا های این جشنواره به روابط عمومی این جشنواره توضیح داد. به گزارش روابط عمومی یازدهمین جشنواره موسیقی جوان، اردشیر کامکار اجرا های یازدهمین جشنواره موسیقی جوان را چنین ارزیابی کرد: از نظر من اجرا های خوبی بود. نکته جالب توجه این […]
اردشیر کامکار به عنوان یکی از داوران بخش کمانچه، دربارۀ کم و کیف اجرا های این جشنواره به روابط عمومی این جشنواره توضیح داد.
به گزارش روابط عمومی یازدهمین جشنواره موسیقی جوان، اردشیر کامکار اجرا های یازدهمین جشنواره موسیقی جوان را چنین ارزیابی کرد: از نظر من اجرا های خوبی بود. نکته جالب توجه این بود که در رده سنی پایین تر ما شاهد کیفیت بیشتری بودیم. رده سنی الف و ب کیفیتی بالاتر از رده سنی ج داشتند، این نشان دهنده این است که بچه ها انگیزه بیشتری برای کار کردن دارند. هر چه سن بالاتر می رود شاید به سمت حرفه ای شدن می روند و در فستیوال ها شرکت نمی کنند اما به نظر من این بسیار غلط است. برای بالاتر رفتن کیفیت فستیوال ها و این که خودشان را محک بزنند بهتر است شرکت کنند. در مجموع خوب بود و من راضی بودم. بسیار خوشحال هستم که کمانچه نوازی در ایران در مسیر پیشرفت است.
در ادامه این داور از نقاط قوت و ضعف اجراها گفت: باید بیشتر به ردیف و حالت های موسیقی ایرانی توجه کنند. در این زمینه کمی ضعیف بودند اما در حرکت های روی ساز قوی بودند.
او درباره علت کاهش هر ساله تعداد اعضای گروه ج نسبت به سال گذشته اش توضیح داد: یکی از علت ها بالاتر رفتن سن است. ممکن است در گروه های مختلفی مشغول به ساز زدن باشند و حتی از شرکت کردن در جشنواره بترسند. ترس از رتبه نیاوردن ممکن است یکی از علل باشد. اما به عقیده من نباید به فکر اول-دوم شدن باشند، باید به بهتر شدن، فکر کنند.
داور بخش کمانچه به تاثیر جشنواره بر روند پیشرفت شرکت کنندگان اشاره نمود: جشنواره موسیقی جوان باعث پیشرفت بچه ها بوده و در آنها انگیزه ایجاد می کند، افزایش جشنواره های این چنینی باعث انگیزه بیشتر در هنرمندان جوان خواهد شد.