محمدفاروق دُرپور: نباید تنها به مقامهای سازی اکتفا کنند
در سیزدهمین روز از جشنوارۀ موسیقی جوان، ویژۀ موسیقی شرق و جنوب خراسان، کلیۀ شرکتکنندگان به اجرای قطعاتی مبتنی بر سنت موسیقایی منطقۀ خود پرداختند. موسیقی تربت جام، موسیقی آوازی است به گزارش روابط عمومی یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، محمدفاروق دُرپور کیفیت اجراهای این دوره را چنین ارزیابی کرد: امسال تعداد شرکتکنندگان نسبت به […]
در سیزدهمین روز از جشنوارۀ موسیقی جوان، ویژۀ موسیقی شرق و جنوب خراسان، کلیۀ شرکتکنندگان به اجرای قطعاتی مبتنی بر سنت موسیقایی منطقۀ خود پرداختند.
موسیقی تربت جام، موسیقی آوازی است
به گزارش روابط عمومی یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، محمدفاروق دُرپور کیفیت اجراهای این دوره را چنین ارزیابی کرد: امسال تعداد شرکتکنندگان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و سطح مسابقه بالاتر رفته بود. در هر سه ردۀ سنی شاهد رشد خوبی بودیم. گروه سنی الف نسبت به سنّ کمشان بهتر ظاهر شدند. از گروه سنی ج همیشه توقع بیشتری وجود دارد.
او ادامه داد: موسیقی تربت جام، موسیقی آوازی است. متأسفانه گروه ج به برخی سؤالات بهخوبی نتوانستند پاسخ دهند. اطلاعاتشان دربارۀ مقامها کم بود. بیشتر باید در این زمینه تلاش کنند.
این داور به شرکتکنندگان توصیه کرد: بیشتر باید آثار استادان گذشته را پیگیری و گوش کنند. علاقهمندان موسیقی نباید تنها به مقامهای سازی اکتفا کنند. موسیقی این بخش، موسیقی آوازی است، باید بیشتر توجهشان به آثار استادان باشد. از گروه ج انتظار میرود تسلط بیشتری در بخش آوازی داشته باشد.
یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی، با مشارکت گستردۀ استادان برجستۀ موسیقی کشور، و با حضور 500 نوازنده و خوانندۀ جوان توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی و همکاری بنیاد رودکی، از 8 تا 26 شهریور سال جاری در تالار رودکی، و مراسم اختتامیه نیز در 27 شهریور ماه در تالار وحدت، برگزار خواهد شد.