نوازندگان جوان فلوت حضوری قدرتمند در جشنواره موسیقی جوان دارند
به گزارش روابط عمومي انجمن موسیقی ایران، آذین موحد عضو هئیت داوری نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ساز فلوت گفت: طبیعی است همیشه در برگزاری اینگونه مسابقات که در آنها سعی شده سطح حرفه ای و آکادمیک مورد توجه بیشتر قرار بگیرد تحصیلکرده گان دانشگاهی موفق تر عمل کرده اند؛ در جشنواره امسال نیز […]
به گزارش روابط عمومي انجمن موسیقی ایران، آذین موحد عضو هئیت داوری نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ساز فلوت گفت: طبیعی است همیشه در برگزاری اینگونه مسابقات که در آنها سعی شده سطح حرفه ای و آکادمیک مورد توجه بیشتر قرار بگیرد تحصیلکرده گان دانشگاهی موفق تر عمل کرده اند؛ در جشنواره امسال نیز گروه سنی«ج(20 تا 24 سال)»موفق تر بودند. آذین موحد در ادامه افزود: امسال ما رقابت نزدیکتری را بر مبنای جمیع مسائل مهم در نوازندگی و مهارت های روی صحنه ساز فلوت داشتیم و گروه سنی«ج» به مراتب موفق تر عمل کردند. البته در گروه سنی«ب(15 تا 19سال)» نیز رقابت تنگاتنگی وجود داشت ولی من توقع داشتم این گروه سنی در سطوح بالاتری رقابت کنند. وی همچنین عنوان کرد: به نظر من ما باید به سطح آموزش و دقت مربیان و معلمانی که بچه ها را آموزش می دهند توجه بیشتری داشته باشیم. اگر گروه سنی«ج» را نمونه خوبی از سطح حرفه ای در نظر بگیریم گروه های سنی«الف» و «ب» ضعیف تر از آن چیزی بودند که من انتظار داشتم. عضو هئیت داوری نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ساز فلوت ادامه داد: انتخاب رپرتوارهای اجرایی به نسبت دوره گذشته جشنواره موسیقی جوان بسیار بهتر انجام شده است. اتفاق خوب دیگری که در سیاستگذاری جشنواره موسیقی جوان و در بخش ساز فلوت روی داد به انتخاب رپرتوار متفاوت در مرحله اول و مرحله نهایی جشنواره مربوط می شود. یعنی قطعاتی که در مرحله اول برای متقاضیان شرکت در جشنواره تعیین شده بود با قطعاتی که برای مرحله نهایی در نظر گرفته شد کاملا متفاوت بود. این استاد دانشگاه گفت: این اتفاق بسیار مهمی است چون با این رویکرد، شرکت کنندگان در جشنواره طی دو مسابقه به رقابت می پردازند و بیش از پیش توانایی هایشان به محک آزمایش گذاشته می شود. به گمان من جشنواره موسیقی جوان به همین گونه باید ادامه بدهد چرا که در کنکورها و مسابقات معتبر بین المللی رقابت های حضوری نوازندگان بر روی صحنه دو تا سه راند است. آذین موحد در ادامه افزود: سرعت یادگیری شرکت کنندگان، و درک و تفسیر نوازنده ها از یک قطعه در همین مدت زمان کوتاه بین مرحله اول و مرحله نهایی مشخص می شود و اینها مسائلی است که ما به آنها توجه ویژه ای داشته ایم. وی همچنین عنوان کرد: روی هم رفته من بسیار خوشحال هستم که ساز فلوت و نوازندگان جوانش با این قدرت در جشنواره حضور داشتند؛ این مسئله مدیون تلاش های به ویژه معلمان و مربیان جوانی است که طی 10 – 15 سال اخیر تلاش بسیار زیادی کردند و امروز دارند نتیجه زحماتشان را در وجود جوانانی می ببیند که به این خوبی ساز می زنند.